Mexico City

3 februari 2011 - Mexico City, Mexico

Vanuit het vliegtuig is goed te zien hoe ruim 21 miljoen mensen zijn uitgegoten over de heuvelachtige Vallei van Mexico, een kom van smog en Mexicanen. Dat het er 21 miljoen zijn, nemen we overigens blind aan van onze reisgids. We zitten te hoog en vliegen te snel om ze stuk voor stuk te tellen.

Zo vlak boven de stad is het uitzicht fantastisch. Het is 19.00 en het begint al te schemeren; ook de zon is begonnen aan een landing, ergens achter de bergen. Terwijl het donker wordt, licht Mexico City lampje voor lampje op alsof de stad nu pas wakker wordt.

Op het vliegveld blijkt dat onze tassen de snelle overstap in Houston niet hebben gehaald. Geeft niks, kunnen ze ook niet gestolen worden op weg naar ons hostel. We zijn er en we hebben er zin in, een leven met korte mouwen. Maar we zijn ook moe en bovendien is het ´s avonds zo heel warm nog niet. Tijd om te slapen.

De volgende dag, na een ontbijt van brood gesmeerd met smaak- en geurloze bonenpasta gaan we het Centro Historico in, het historische centrum (duh) van de stad. Veel te zien, veel mensen, veel stalletjes en veel winkels. Vooral zoetigheden, parfums en kleurige knuffels (beesten en hartjes) lijken het goed te doen bij de Mexicanen, hoe meer keuren hoe beter. Ze maken hier kunst van kitsch. Er zijn ook veel drogisterijen, maar deze moeten wat harder werken om hun tandpasta aan de man te brengen. Harde muziek moet mensen enthousiasmeren voor paracetamol. Het personeel staat met microfoon op straat om mensen naar binnen te lokken, een soort proppers voor sanitaire voorzieningen. Het is jammer dat we nog geen Spaans spreken, waarschijnlijk wordt er gestunt met een eerste wc-rol gratis wanneer je voor acht uur binnenkomt.

Dag 1 is zo vol geslenterd. Nog een zak vers fruit en voor je het weet is het al weer avond.

De komende dagen nog meer Mexico City. Mogelijk Azteken ruïnes in Teotihuacan. Mogelijk nog Lucha Libre, gemaskerd worstelen (om te kijken, that is). Mogelijk iets anders.

Dank voor al jullie reacties! Foto´s volgen overigens nog, fototoestel is pas gisteren met de bagage aangekomen. Of de bagage is gisteren met het fototoestel aangekomen, het is maar hoe je het bekijkt.

1. Silvain:
    3 februari 2011
    Nou wil ik toch eigenlijk wel weten of het er echt 21 miljoen zijn.

Verder alleen maar jaloers.
  2. jezus:
    3 februari 2011
    jeuj, jullie zijn er!!!
    maak er wat van amigo's! wij vermaken ons in tussen met programma's als 'help ons kind is te dik' terwijl we ons tegoed doen aan een lekker stuk mexicaanse chocola. zo zijn we toch een beetje bij jullie, ofzo...
    kus, jezus
  3. Han:
    4 februari 2011
    Geniet met volle teugen, bij ons is het regen en storm.
    Dus je mist nog niets in de Jan van Scorelstraat.
    groet,
    han&joke
  4. karien:
    5 februari 2011
    Hey Suus en Jop!
    Leuk deze reisblog. Geniet van jullie reis, ik zal jullie blijven volgen. En let op elkaar ;) X Karien
  5. Sanne Struijk:
    15 februari 2011
    Bon dias wereldreizigers!
    Fijn dat jullie goed in het mierennest zijn aangekomen.
    Leuk om zo de verslagen te lezen! Suusje, je was vergeten om de link door te sturen ( tttt bad suusje) ;-)
    Heeeeel veel plezier enne maak er een top vakantie van. ( is 1 jaar weg eigenlijk nog wel een vakantie??)
    We wachten op het volgende reisverslag ( pff wel veel te lezen laatste tijd , jullie en verslagen ma/dirk )

Gr Sanne & Mandje